-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52279 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

با حيوانات چگونه رفتار بايد كرد؟
دين مقدّس اسلام در ضمن تعاليم متعالي و همه جانبه خويش درباره زندگاني مادّي و معنوي و حياتي بشر ، درباره حيوانات و رعايت آنها نيز دستوراتي عالي و ارزنده دارد كه به بعضي از آنها اشاره مي شود .
پيامبر اكرم ( ص ) فرمود : هر مركبي بر صاحبش اين حقوق را دارد :
1 . هرگاه در منزلي فرود آيد ، ابتدا او را علوفه دهد .
2 . هنگامي كه از آب مي گذرد ، او را آب دهد .
3 . به صورت او نزند ، زيرا او حمد خدا مي گويد .
4 . بيش از قدرتش بر او بار ننهد .
5 . او را به راهي كه از عهده اش ساخته نيست ، وا ندارد .
نيز رسول خدا ( ص ) فرمود : اگر حيوانات طغيان و چموشي كردند آنها را بزنيد ، ولي به جرم لغزيدن و يا به زمين خوردن آنها را آزار نرسانيد . حيوانات را نبايد بيهوده كشت . رسول خدا ( ص ) فرمود : كسي كه گنجشكي را بيهوده بكشد ، آن گنجشك روز قيامت ناله مي كند و مي گويد : « پروردگارا از اين شخص بپرس كه چرا بدون فايده مرا كشت » . حيوانات را نبايد در مقابل يكديگر كشت . علي ( عليه السلام ) فرمود : « گوسفند را در مقابل گوسفندي كه به او نگاه مي كند ، ذبح نكنيد » . حضرت رضا ( عليه السلام ) فرمود : « حيواني را كه با دست خود آن را پروريده اي و بزرگ كرده اي ، ذبح مكن » . ( اين كار مكروه است و موجب قساوت قلب مي شود ) اضافه بر اين ها روايات بسياري در نگهداري انواع و اقسام پرندگان و مراقبت از آنها و ثواب هاي زيادي كه بر آن مترتب است از معصومين ( عليهم السلام ) وارد شده است .
كشتن حشراتي كه اذيّت كننده بوده و وجودشان زيانبار است ، جايز است . حشراتي كه موذي نيستند ، بهتر است كه از كشتن آنها اجتناب شود و كشتن آنها كراهت دارد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.